Trakasserier och mensvärk

Alltså den senaste tiden och all debatt som följt av #meeto och all sparkad tv personal... Det har verkligen kommit fram massor med åsikter åt både ena och det andra sidan. Själv blir jag bara surare och argare och mer och mer less.

Åsikt 1 Insändare från tidningen: Nu kan ju min man inte pussa mig i nacken längre för det är trakasserier. Man vågar ju inte ta någon på axeln längre för då blir man ju anmäld. 

Alltså kära värld fattar man inte skillnaden mellan att trakassera någon och ta någon på axeln nä då kanske man ska sluta ta folk på axeln. 

... Hade tänkt fortsätta med fler exempel men blir bar förbannad. Dessa urbota korkade åsiktsmaskiner har ju inte fattat vad debatten handlar om. Det är tragiskt och de som ska skyllas på för att det är som det är nu är de som inte har haft vett att bete sig som en ska. 

Sen va det ju det där med mensvärk. Jag ska inte ens ha mensvärk nu. Eller ja tydligen kan det bli så här än fast jag har varit välsignad med att ha haft mens i 23 år. Har mensvärk i ungefär 3 veckor varje månad. Väldigt underhållande. Sväller som en gris och framförallt om fötterna. Känns som att jag blöder under fotsulorna. Går upp ca 3 kg på en dag, tack och lov försvinner det när mensen tagit slut. Sen känns det ungefär som att hela nedre delen av buken ska slitas sönder. Hela tiden även på natten vilket gör att jag sover pissdåligt vissa nätter, snittar på mellan 4 till i bästa fall kanske 6 timmar per dygn. Krampar ibland så jag inte kan andas ordentligt. Men är visst inget fel på livmodern och då vi gärna vill ha barn så finns ingen behandling som jag kan gå igenom för att det ska bli bättre. Jo förresten jag kan ju gå ner i vikt. Svaret på alla mina problem.


Om någon skulle undra vad det är på bilden så är det en bajskorv från ett marsvin. Lite så känns det nu... Skit 💩

Imorgon är en ny dag och då känns det förhoppningsvis bättre. 😊 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0