Sådan matte sådant marsvin

Ja i väntan på Mini Me och Mini Johan som verkar dröja så har vi ju grabbarna Yoshi och Koopa. Jag skulle kunna tänka mig att de är bland de mest bortskämda marsvin som finns. I dag har vi varit hos Farbror Doktorn och kollat upp varför framförallt Yoshi kliar sig som tusan. Men det vi blev ordinerade var en salva och att bada dem med barnolja för att motverka den torra huden. De är väl som jag, börjar känna av att det blir kallare ute. Kanske de också behöver fyraåenhalv låda i badrummet med skönhetsprodukter som ingen ser att du använder men som man använder i alla fall. Loving it! Saknar badkar dock...Ja men hur som helst så valde vi i alla fall att sanera bur och fick fixa nya hus och sådant till dem. Så nu är de lätt kränkta av det otäcka badandet men rena, fina, fluffiga och ser inte ut att klia sig lika mycket.
 
Förra gången vi var till veterinären när vi hade brorsan till Yoshi som vi trodde hade blivit förkyld, trodde vi att vi skulle få någon liten medicin och att han skulle bli frisk men då var det hjärtfel och vi fick sitta och känna när lilla härtat pickade tills det inte pickade nåt mer. Galet så ledsna vi blev och då är det ju "bara" ett litet pyre. Kändes så där när vi for till veterinären men det gick ju bra tack och lov. Båda grabbarna blev inbäddade i handdukar som små burritos och så la vi mer handdukar på en värmedyna och så fick de ligga på magen och sova en stund tills de torkat och inte frös mer.
 
Var och snabb hälsade på i bageriet också då vi var inne på coopet och handlade lite. Kändes roligt att hälsa på de andra men rätt knepigt att titta in och känna att det där inte är för mig längre. Men men...har ju mitt första examinerande seminarium denna vecka och tenta nästa vecka så snart så är jag redo att ge mig ut i sjukvården. Alla dessa etikfrågor vi går igenom nu gör däremot hjärnan till gröt så jag hoppas att jag har fattat rätt annars blir det inte roligt. Ja på tal om gröthjärna är det dags att sluta ordbajsa och gå och lägga sig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0