Pluggvecka 2

Hur går det? Är det mycket plugg? Jo det går nog bra och ja det är mycket plugg. Minst 8 timmar per dag så är det antingen föreläsningar, seminarier eller helt enkelt bara råplugg för att omprogrammera bullhjärnan till omsorgsexpert. Men än om jag får lite panik lite nu och då så känner jag att jag börjar få bra grepp om allt. Känns så himla viktigt bara att verkligen få 100% koll då det verkligen blir viktigt framöver när jag ska börja jobba. Det är ju inte så att jag kan begära in en plåt människor till om jag råkar bränna upp någon utan det måste bli rätt från början.
 
Något som jag verkligen börjat känna på är ju hur otroligt brett yrket är. I stort sett alla diskussioner vi har verkligen kunnat sväva iväg in på alla möjliga olika professioner inom yrket och vi har ändå bara just börjat. Känns som att jag är på väg ut i rymden ungefär.
 
 
Ett klureri är det här med energipåfyllningen. Det har varit alldeles för mycket godis och kakor nu ett tag och det håller inte. Dels blir jag fet och sedan håller det ju inte. Har redan hunnit mosa en banan i ryggan så ska försöka komma på någon smart lösning så jag både får med mig lunch, middag och mellanmål. 
 
Saknar faktiskt att få baka bröd, tårta och kaka har jag redan bakat och recepten på dom kommer framöver. Men ett gäng rieskor att få mumsa i sig vore inte helt fel. Men annars så känns det faktiskt riktigt roligt med mitt nya yrkesval. Jag har som inte tid att tänka på något annat sätt än att jag ska klara det. Vi har så smått börjat prata om praktik utomlands och institutionen har bra utbyte med andra länder Kanada, Tanzania, Skottland...
 
Lill Yoshi har fått ont i pälsen så vi har fått tid hos veterinären på måndag. Troligtvis har de slagits lite då lillen gärna vill bestämma. Har inte hittat nåt större sår men lika bra att kolla upp. Har möblerat om i buren och det verkar ha lugnat sig lite.
 
OOO! Just ja! Jag har beställt min Ovve :) Alltså min sjuksköterskeprogrammet overall. Så snart ser ni en rödgul galning som springer omkring. 
 
Tjo long!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0