Första veckan

Nu har det gått en vecka av universitetsstudier och informationskorvstoppningen är total. Kommer att ta ett tag innan jag har rett ut allt men det känns skitspännande. Nollningen har också funkat fint än om jag missade info om gårdagen och hamnade hos röntgenstudenterna istället på deras grillfest. Hade med mig snax och kakor så de blev bara glada och tyckte att jag skulle byta program.
 
Inför denna termin så har hela sjuksköterskeprogrammet gjorts om vilket också känns roligt då förändringar och utvecklingar allt som oftast är mot det bättre. Första kursen vi har är Sjuksköterskans Profession. Väldigt mycket handlar om jämlik vård, ansvar, etik...som sagt lite korvstoppning så om en vecka till kan jag lämna en tydligare bild av vad jag pysslar med.
 
Vi har även fått träffa olika omvårdnadsforskare och insikten om hur bred utbildningen är och hur många olika avsnitt man kan jobba med blir galet mycket större. Känner mig så klart lite nervös då det är ungefär 100 år sedan jag pluggade och jag inte har någon vårderfarenhet. Men det ska nog gå bra. Försöker traggla mig genom flera hundra sidor text för att verkligen få med allt, se massor av inspelade föreläsningar m.m.
 
Vi är ungefär 90 st i klassen och att bara få ansikten till alla namnen tar tid än om jag börjar få lite kläm på det. Läraren verkar bra och lite tjuvrolig och har en röst som är lätt att lyssna på. Bara det har varit en oro då jag inte är van att sitta hela dagarna. Fötterna är jätteglada i alla fall att slippa vara instoppade i illasittande stålhättaskor. Naglarna är målade i knallrosa och skimmer (ja det kommer att försvinna när jag ska ut på praktik) och jag har både örhängen och mina otroliga ringar.
 
Ikväll vankas reaggefest för mig och kärleken men för er som vill ta en tjuvkik så kommer mina klasskompisar hålla till nere på stan idag och ha skattjakt. Håll utkik där runt 14 tiden efter ett stort gäng med blågröna sjuksköterske tishor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0