Tentaångest nr 2

På måndag är det dags igen för årets största och sista tenta. Skulle det nu skita sig så har jag ändå 5 gånger på mig innan jag måste gå om kursen och det hoppas jag verkligen att jag slipper. Det pendlar som lite upp och ner, vissa dagar känns det som att jag inte kan något alls medan andra dagar känns superbra. Då kan jag rabbla upp allt om cerebrospinalvätska, erytrocyter, surfaktant och allt möjligt annat. Just i dag känns det som att jag kommer att få en riktigt FET OMTENTA! Men imorgon när jag har fått sova gott och gjort bort min HLR examination så kommer det nog att kännas lite lugnare. För nu är det som en salig blandning mellan tentaångest, dåligt samvete över allt jag inte hinner och stress. Men jag vet att mitt parasympatiska system kommer att ta hand om mig nu när jag bäddar in mig med min värmefilt.
 
 
 
Annars har jag det rätt bra. Hade ett litet återfall i bagerisaknaden för ett tag sedan när jag mest kände mig arg för att det inte blev som jag tänkt mig. Men sedan fick jag prata med en jag känner med lite hälsoproblem som jag kunde stötta med min nya kunskap och det gjorde att det kändes helt fantastiskt i den resa jag är på väg med nu. Jag köpte i alla fall en ny bakform som jag tänkte provbaka i efter tentan. Kärleken har rakat av sig allt skägg också. Han är som vanligt snygg men lite igelkott stickig. Lite fram och tillbaka så om jag önskar att han håller det kort eller om jag tycker att han ska spara ut till sitt sjöbuseskägg igen.
 
Jag har fixat 3 julklappar och kommer snart att ha ordnat en till och snart snart tänkte jag tjuvbörja med julpyntet. Stora stjärnan ska ju upp och sedan har vi planerat att köpa en ny fin julgran och sätta upp alla fina julkulor. Årets julkula måste ju också skaffas. Kanske kommer jag att göra den själv men skulle ändå vilja ha någon som symboliserar detta års händelser. Hela alltihop började för undefär tusen år sedan när jag hittade min favoritkula som är en luftbalong där tomten sitter i korgen under och spanar efter rätt färdriktning. Jag tror att den kostade runt 300:- och nästan varje år efter det så har jag skaffat en ny kula och bytt ut de billiga som jag köpte från början. En kanske inte så stilenlig julgran men jag tycker att den är lika underbar varje år. Ska bli skoj att se smågrisarnas reaktion om de vågar sig ut ur sina trähus. Alla förändringar i lägenheten är som att vi släppt in en varg i buren. De är väldigt pratsamma och söta små djur marsvinen men inte är de tuffa direkt.
 
Ja jag har det bra i alla fall mitt i allt pluggeri men det ska bli skööönt på tisdagkväll när även L-ABCDE provet är över det också. Nu blir det Ninas special varma choklad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0