Sjuksköterska wannabe

Hej jag heter Nina och jag vill bli ambulanssköterska. Jag blir galen när jag hör om de i trafiken som kör för fort och vårdslöst förbi olyckor och vägarbeten. När jag hör om de som fotar offren och de som jobbar med olyckorna.

Jag blir galen när jag hör att brandkåren får ställa bilarna ivägen för att hindra folk från att köra förbi då så många inte sköter sig. Jag blir galen när man nu måste spärra andra vägbanan på motsatt sida för att folk är för nyfikna så de inte klarar av att köra förbi utan att ha klämt i sig en stor tub glosalva.

Kör bara lugnt och försiktigt förbi. Man kan läsa om vad som hänt i tidningen. Mer behöver man inte veta.

Hux flux är det jag som är där och försöker hjälpa de som behöver hjälp och jag vill definitivt inte bli påkörd när jag gör mitt jobb.

Första skoldagen idag och peppen är total och fjärilarna i magen också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0