Jag har börjat blogga!

Ja så är det alltså dags igen, jag ska börja blogga. Alltså det här med bakblogg verkar ju vara toppen. Få baka vad man vill, när man vill är ju fantastiskt. Få driva sin passion dit man vill istället för mot något mål man inte riktigt vet vart det är. Underbart!
 
Ja i alla fall så är jag ju på väg att byta ut mina 12 år i bageri till 5 års skolbänksplugg. En galen tanke att byta min...ja identitet som bagare mot något helt nytt. Hur kan jag göra det då jag som är så duktig? Varför startar jag inte eget? Ja för 12 år sedan visste jag ju inte att jag skulle känna som jag gör nu. Den där känslan när man fortfarande älskar sitt jobb men bara känner nästan en desperat känsla att nu måste jag lägga av. Så ja jag lägger av.
 
 
När jag fick möjligheten att prata med Jan Hedh min stora idol under den perioden i min karriär som jag tävlade så sa han en sann grej. Att det är timmarna efter arbetstid som formar den konditor/bagare man vill bli. Så är det ju, bakar man för någon annan är det ju deras förväntningar, krav och drömmar man till stor del får följa. Nu kommer jag verkligen kunna forma mig själv så får vi se sedan när jag och kärleken gjort bort alla resor, hus, ev. barn och allt möjligt annat om jag startar eget då.
 
Sen blir det inte bara bakning utan även annat från livet då jag vet att mina avlägsna familjemedlemmar, släktingar, kusiner och vänner gärna vill uppdatera sig mer än om recept och en och annan kaka. Så läs gärna och kommentera om lite vad ni vill läsa om så ska jag försöka blogga så ofta jag kan.
 
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0