Avskedsfest

Alltså jag har ju de knasigaste arbetskompisarna. Idag är ju näst sista dagen jag jobbat och vad händer det första som händer när jag börjar mitt arbetspass? Jag blir tårtad så där att grädde och vaniljkräm trycks långt upp i näsan. Sedan kommer en laddning vatten, mjöl och ägg. Tårtan va väldigt god iallafall. Mycket grädde och vaniljkräm.

Sedan blev det tårtbjudning för arbetskompisar på hela coopen. Smultron och kesellamousse och nougatchokladmousse tårtor. Gjorde en av dem med sjukskötersketema.

På kvällskvisten möttes vi sedan upp på Great Eastern för mongolisk bbq, surr och härligt umgänge. Fick jättefina presenter sv både chefen och arbetskompisarna. En ryggsäck fylld med ost, kex och startkitt av pennor, block m.m. och champagne, spakitt och sjuksköterskemössa, förkläde och penna som ser ut som en spruta med blod i.

Har ju fått jättemånga frågor om hur det känns och ärligt talat så vet jag inte riktigt. Det är som att jag ställt känslorna på paus för att jag ska kunna känna efter sedan när jag får möjlighet. Har ju sedan tidigare fått ett och annat utbrott då jag känt mig alltifrån frustrerad till ledsen, arg och besegrad. Men jag tror att det ska bli bra det här. Det känns spännande och roligt också och jag kommer att ta med mig massor av erfarenhet.

Med det sagt så kommer jag att sakna alla arbetskompisar och det är det jobbigaste av allt, att lämna alla dom. Imorgon blir det grinkalas när jag stämplar ut och sitter ensam någon stans. Kärlek till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0