Skitjakt på mig

Min första jaktdag för säsongen. Hade tur med vädret att det inte regnade. Däremot var det lite klurigt att få igång en eld. Eller rättare sagt så försökte jag tills jag var surare än veden sedan gav jag upp. Fick i alla fall se två älgar idag och igår såg vi en vintervit hare och en grävling. Imorgon blir det jakt igen så får se om jag har tur då. 

Blir ju som ingen träning i helgen men idag fick jag i alla fall lite cardioträning när jag plaskade runt på surmyran och efter vi bröt för dagen var jag och pappa och fixade fram stockar till ved. Fy fasen vad tunga en del är. I ungefär 2 timmar höll vi på med det. Kan lova att bastun innan middagen satt fint. Ja och så 11500 steg under dagen. Så känns rätt fint ändå.


Nu är det god natt, sömn är skitviktigt för min viktminskning. Sover jag dåligt/lite äter jag mer för att bli piggare och för att jag är för trött för att fatta att jag inte behöver äta just då. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0