Ny månad nytt hälsotema

Så -8 kg sedan sommaren och ett toppen resultat av att sluta med godis under oktober. Tänkte fortsätta att hålla ner nivån på sötsaker men denna månads tema är att få in rätt antal steg per dag. De dagar jag är på praktiken går bra men när jag sitter och pluggar blir det inte många steg. Så 10000 är minimum men ska försöka få ihop i alla fall 15000 om dagen. 

Börjar längta efter vintern. Gillar inte den här perioden när det är slaskigt ute och halt så man knappt kan gå eller förstör skorna. Hellre då kallt och massor med snö. Har lite hopp om att det blir en bra vinter då sommaren och hösten varit kall och regnig. 


Längtar efter jul också. Kunde inte låta bli i helgen när jag var på en shopping runda så de första julklapparna är inköpta. Börjar ha en hel del småttingar i närheten och fler på gång så blev inköpt lite till dom.

Julen kommer vi att fira hemma hos oss med uppesittarkväll och knytkalas på julbordet. Väldigt smidigt när alla tar med sig sina favoriter. Vi har fått tag på en eko gårdsgris så skinkan blir därifrån.

Idag på praktiken ska jag få se en öppen hjärtoperation. Ska bli superspännande. Efter den är klar blir det EKG utbildning. 2 veckor kvar och tiden går så himla snabbt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0