Motivation och inspiration

Förutom av de jag har omkring mig som peppar, stöttar och inspirerar mig så prenumererar jag på en hälsotidning. Finns mycket bra i den, bra recept till exempel. Sen blir jag ju inte smalare för att jag får en tidning i brevlådan men den är som bra för att få en liten extra kick. Sen är det svårt med tidningar, inte alla som passar och vissa blir jag bara arg eller less på att läsa. Men man får ta det som står med en nypa salt och ta till sig det man tycker är trevligt.

Fick ett sånt där facebookminne idag som gjorde att det knöt sig lite i hjärtat. För några år sedan låg jag i en varm källa på ett spa, mitt på dagen när jag egentligen skulle ha jobbat. Vet att det var en av de jobbigaste arbetsdagarna jag någonsin gjort. När det är sådär att det riktigt sliter och river i hjärtat så det liksom blir ett svart ärr som fortfarande gnager ibland. När man känner att man ger upp och faller. Så kan det vara ibland... Huvudsaken är att man reser sig igen. Kanske inte går på en gång och kanske inte snabbt. Tack och lov fick jag smita iväg den dagen och la mig i den där varma källan. Värme och något gott har ofta varit en slags tröst eller pepp för att bli piggare, gladare, få mer energi. I verkligheten är det väl värmen som hjälpt, det jag stoppat i mig har mest bara hjälpt för stunden och så har jag blivit ledsen när jag sett mig i spegeln istället. Konstigt det där att jag är så kritisk själv när den jag älskar får mig att känna mig superfin.

Tur att vi har varandra han och jag 💕 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0