#metoo

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser facebookflödet med alla som kopierat texten #metoo... Det är ju för fan sjukt! Pinsamt, förfärligt, tragiskt, upprörande. Kan man ens skratta åt en sån här sak? Hysteriskt kanske... Vad ger andra rätt att trakassera och utsätta andra för något som inte är ombett? Inte alla män, inte alla kvinnor. Nä men det finns och det finns överallt. Jag tycker det är äckligt...


I i stort sett hela mitt liv har jag nu och då fått höra både det ena och det andra om hur jag ser ut, hur jag är, beter mig. Jag ifrågasätter mig själv nästan hela tiden och är väldigt självkritisk. Jag har säkert sagt massor av klumpiga saker, ibland medvetet men tyvärr omedvetet då jag inte menat illa men uppfattats så i alla fall. Något som jag tycker är fantastiskt ändå är den fascinationen som jag upplevt varit kring mina bröst.

Fick bröst tidigt och killar som tjejer verkar ha varit otroligt intresserade av att kommentera hur de ser ut. Fy fan vad stora! Nähä! Stor jävla intelligensflagga som restes där. Är det något som jag alltid varit medveten om är min bh storlek. Inte har det varit så att jag helt plötsligt en dag vaknade och hade två rejäla bulldegar under tröjan. Å jag har aldrig någonsin behövt höra en kommentar om dem.

Trakasserier och något så "simpelt" som att kommentera någon annans kropp. Låt bli bara. Nog har jag känt att jag varit så förbannad att jag velat någon annan riktigt illa men jag gör inget för det är fel. 

Nä fy... 

Något som däremot varit väldigt trevligt idag är att det var fint väder ute. Jag hann med en promenad innan praktiken och det var verkligen energitankning. Som jag har längtat efter sol. Funderar på att höja mitt stegmål på fitbiten. Är ändå inte så himla svårt att komma upp i 10000 steg om dagen. Sömnen däremot är lite lidande. Sov iofs bra inatt men annars ligger det på någonstans mellan 4-6 timmar.

God natt! 


Kommentarer
Postat av: bigmaxbloggse.blogg.se

Hejsan
Vilken bra skrivet
Men du har riktigt vit hjärta
God natt. .

2017-10-21 @ 04:10:26
URL: http://bigmaxbloggse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0