Jojobantaren

Nu är jag i farten igen! Jippie!!! I i stort sett hela mitt vuxna liv har jag varit en jojobantare och jag är så jävla less på det.

Så less på att bli smalare och gå upp igen, less på att tycka det är svårt att hitta kläder, less på att betala 1000:- per bh för att brösten är så stora, less på att aldrig hitta en vettig sport bh, ha ont i kroppen och framförallt skitless på att få höra att alla problem i min värld beror på att jag är för tjock. Jag tror jag kräks 🤢
I alla fall så har jag bestämt mig igen för att banta, en kanske inte så konstig tanke när jag för tillfället pluggar sjukdomslära. Hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes typ 2 ni vet. Jaha det blir nog toppen och för tillfället är peppen fortfarande total. Så nu har jag inte ätit sötsaker sedan någon gång i september, kommer inte ihåg vilken dag och ta da: juicefastat i 3 dagar.

En juicefasta som tillsammans med mitt intag av järntabletter får mitt bajs att ha en alldeles fantastisk färg. Testa att hinkar rödbetsjuice och järn får ni se själva. Fantastiskt fantastiskt! 💩 Jag ligger på ca 420 kalorier om dagen nu till och med lördag och ja jag är så galet hungrig men energireserven är stooor. A lot ofta junk in the trunk...Men det går faktiskt rätt bra. Inte slagit någon annan än mig själv på käften än vilket känns som en bedrift.

Det var ju förresten vackert. Skulle koka klart årets äppelmust, öppnar grytskåpet (ett sånt där hörnskåp) för att ta fram en stor gryta. Vad gör jag? Jo när jag böjer mig ner så fjädrar skåpfan tillbaka eftersom jag inte stängt lådan bakom ordentligt. Så lämpligt tar jag emot med överläppen blir arg, less, förbannad och känner att hela världen är emot mig. Fixade sig rätt bra med att sitta på golvet och krokodilgråta en stund. 

Jag ska lära mig jogga ordentligt också har jag tänkt. Tog mig igenom Toughest (tack till min sidekick Sara) men ont i kroppen som tusan efter. Är inte tänkt att man ska vara så tung som jag, det gör ju förkjäkla ont. Men roligt som tusan och jag är sjukt nöjd att jag fixade det. Hur som så köpte jag nya joggingskor igår och testade idag. Supersköna och pulsen gick upp till ca 175 där ett tag. Kämpa på pumpen det blir snart bättre. 💕 

Ungefär 35 kilo har jag tänkt få bort. Tidsplan: examen och så härligt det vore om jag fick detta till en bestående livsstilsförändring. Hejja Mig! 


Å vad fan ska jag gå ner så mycket för och vad håller jag på med egentligen? När jag blir modig ska ni få veta det tills dess bara pepp tack. 💕 


Kommentarer
Postat av: Linda

Hejahejaheja dig!!! Du kommer klara det med stormsteg!

Svar: Tack 💕 jag ska verkligen göra allt jag kan.
ninjara.blogg.se

2017-10-05 @ 23:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0