Rensat i garderoben

Tänk så praktiskt det är när man känner sig så där lagomt förbannad så man får ett utbrott och bara måste göra något. Typ rensa garderoben. Allt snedtvättat, urtvättat, oskönt, sånt jag känner mig fet i eller ser ut som ett hus i... Tack och hej! Som jag längtat att få tummen ur och börjat fixa.


Lite så smått börjat fixa inför kommande helger. Tog tag i matbordet idag och gjorde jul där med nytvättad linneduk. Sjukt fint men sjukt drygt att stryka.

Haft sjukstuga också. Yoshi den lilla pälsklingen blev dålig någon gång torsdag kväll. Fredag blev han bara sämre och sämre och på lördag satt jag hela dagen och stödmatade stackarn med vatten, critical care foder och marsvinsmedicin. I morse smög jag upp och för att se om han överlevt natten och då satt han redo och väntade på frukost. Skönt! Från att ha pipit av smärta till att vara apatisk till att nu äta själv igen och strutta omkring. Man blir fäst vid de oförargliga små liven. 💕 

Pluggvecka deluxe denna vecka. Ska försöka få in ett och annat träningspass också. Haft en liten svacka där allt känts skit. Mörkt, ingen snö, kommit snö = ljust = jätteglad, regnat, ingen snö, mörkt = hundknullarväder = less. Men har faktiskt haft en natt när jag drömt och det känts som att jag sovit länge och nu sist fick jag sova nästan hela natten. Vaknade till där vid fem men annars fick jag sova åtminstone 4,5 timme i sträck plus någon timme till mot morgonen. Det tar sig sa han som sket i vasken till den döve och blåste på.


Börjat skriva dagbok också. Mycket bra! Kan jag titta i sedan och förundras över mina kloka tankar över livet. Typ hur man gör svinigt goda saffransbullar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0