Alltså hallå där sömnen

Alltså jag fattar inte...eller jo det gör jag men jag börjar vara less på att inte sova ordentligt. Sedan sommaren omkring 3-6 timmar per natt. Börjar vara slitigt. Vakna somna vakna somna hela hela tiden. Är så trött på morgonen när jag måste vakna att jag mår illa och får definitivt inte i mig någon frukost. Ha skitjobbigt att hålla mig vaken när jag sitter ner sedan. Typ föreläsningar eller bär jag sitter och pluggar. I med koffein tabletter eller energidryck. Lite skakig en stund men blir piggare i alla fall och kan hänga med. Vad jag kan minnas och vad jag sett på fitbiten så har jag ungefär 3 ordentliga nätter sedan sommaren. Studentbalansen sova ordentligt, plugga 8 timmar om dagen, jobba, träna, träffa familjen och vänner, fixa hemma, planera och laga nyttig mat eller mat över huvud taget, vara kvinna, fixa kroppen, vara glad, trevlig... Känns som att jag har permanent PMS. 

Pratade med min kloka syster så får ta tag i råden jag fick av henne att tagga ner en stund innan jag somnar för att se om jag kan slappna av och sova en hel natt. Plus lite andra knep. Kroppen är ändå fantastisk att den tar mig genom dagen och försöker kompensera för minskad sömn.


Sista delen av den här kursen och hoppas få klarhet i planering för moment som saknas eller blivit inställda och att det går vägen på tentan till efter jul. Att stipendium för nästa termins praktik kommer i ordning så jag har möjlighet att åka utan att ruinera mig vore trevligt. 

Nej packa ihop väskan, fara och handla något att fika när jag vaknat till, lunchlåda och energidryck. 10000 steg idag. Dagens mål. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0