Farsdag

Idag är det farsdag och hör och häpna! Jag är inte i ett bageri och sliter idag. Så himla konstigt det känns och samtidigt lite häftigt och sorgligt/roligt på samma gång. Jag har inte jobbat 12 timmars pass de sista dagarna denna vecka, oroat mig över om det är satt in tillräckligt med personal, varit nervös över grädden nu när det blivit knas på mejeriet. Jobbat som en galning och sett att det ändå inte räcker till. Istället har jag sovit tills jag vaknat, i och för sig pluggat hela dagen men jag har tagit både mat och fikaraster och svetten har inte runnit ner längst benen. All styrka och kraft till de bagare och konditorer som jobbar idag och har jobbat denna vecka. Ni gör det superbra! 
 
Nu är det dagen innan tentan och sista chansen för mig att trycka in de sista detaljerna kring alla blodkärl, nerver, muskler och skelett delar. Ska gå igenom nervsignalernas väg genom kroppen och repetera lite övergripande. Känner mig både lugn och nervös inför imorgon och jag hoppas hoppas att det ska gå bra. Det vore så skönt inför nästa kurs då den tentan är en 100% tenta. Jobbigt att ha något släpande då som man också ska plugga till. 
 
Längtar tills imorgonkväll när det är över för denna gång. Nä in i pluggdimman tills dagens avbrott för farsdagsmiddag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0