Tebjudning och päronpaj

Så var det dags att baka då :)

Ikväll är jag bjuden på te hos en arbetskompis. Sa att jag skulle ta med något smarrigt och idag kände jag att jag var sugen på paj och päron så därför så blev det en päronpaj.

4 finhackade päron
100 g smör
1 dl kokos
1 dl havregryn
1,5 dl vetemjöl
0,5 dl strösocker
0,75 dl farinsocker
2 tsk vaniljsocker
1 tsk ingefära
Ca 1 msk ljus sirap

Strö ut päronen i en pajform.

Kläm ihop allt utom sirapen till en smulblandning och fördela över päronen.

Spritsa ut sirapen över smulorna som om det vore mjukglass du häller toppingen över.

Grädda på runt 160 grader till det blir gyllenbrunt.

Servera med vaniljglass eller vaniljsås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0